2021 tiedotteet MAALISKUU

Maaliskuu 3/3

Moi, maaliskuun kolmas seurainfo tässä näin:

1. Vuorot pääsiäisen jälkeen

2. FC Espoon toimisto kiinni pääsiäisenä 1.-5.4.

3. Pelien aloituksesta

4. Covid-19 rajoitukset

1. Vuorot pääsiäisen jälkeen

Covid-19 rajoitukset vaikuttavat edelleen voimakkaasti FC Espoon toimintaan. Tämän hetken tietojen ja määräysten varassa harjoittelu jatkuu nykyohjeilla ja näin ollen harjoitusvuorot on jaettu pääsiäisen jälkeen ti 6.4. alkaen erikseen U12-U13 ja U14-U20 ryhmille. https://www.fcespoo.fi/seura/harjoitusvuorot/ Huom! nämä vuorot ovat voimassa 6.4. alkaen mikäli sitä ennen ei tule voimaan sellaisia liikkumisrajoituksia, jotka kokonaan keskeyttävät toiminnan.

2. FC Espoon toimisto kiinni pääsiäisenä 1.-5.4.

FC Espoon toimisto on kiinni to-ma välisen ajan pääsiäisenä. Mahdolliset toimintaa yhä lisää rajoittavat tiedotukset toki tehdään pääsiäisenäkin mikäli tilanne niin välttämättä vaatii.

3. Pelien aloitukset:

Pelien aloittamisesta on saatu SPL ohjeistus, jonka mukaan pelit voidaan aloittaa aikaisintaan 2 vkoa sen jälkeen kun normaali harjoittelu on sallittu. Muuta tarkempaa tietoa ei valitettavasti ole. Jojot: tarkista omien pelaajien pelipassit vielä nyt reilusti ennen pelien alkua ja yhteys mahdollisissa puutteissa toiminnanjohtajaan. Alla vielä pelien aloitukseen liittyen tullut SPL-info:

Moi kaikki Eteläisen alueen joukkueet

Alueelliset kilpasarjat käynnistyvät aikaisintaan huhtikuun puolivälissä.
Tässä linkki tiedotteeseen: www.palloliitto.fi/jalkapallouutiset/alueelliset-kilpasarjat-kaynnistyvat-aikaisintaan-huhtikuun-puolivalissa

Tiedotamme taas kaikkia heti kun on uutta tietoa asista.

4. Covid-19 rajoitukset

Rajoituksilla on jo tälläkin hetkellä merkittävä vaikutus FC Espoon toimintaan. Näyttää todennäköiseltä että mikäli tautitilanne ei merkittävästi helpotu lähipäivinä, asettaa valtioneuvosto liikkumisrajoituksia Espoon alueelle jossain pääsiäisen ympärillä tai sen jälkeen. Näistä ei kuitenkaan vielä tässä kohtaa ole täsmällisempää tietoa joten informoimme lisää ensi viikon aikana kun asiat selviävät. Tiistaille on sovittu Espoon kaupungin kanssa teams-palaveri jossa kuulemme kaupungin tarkennukset tilanteeseen. Tiedotamme siis maaliskuu 4/3 tiedotteen ti 30. tai ke 31.3.2021 aikana.

Minimoidaan kaikki ylimääräiset kontaktit ja koitetaan pysyä terveenä, ja uskotaan kaikki parempaan toukokuuhun jo, hyvää viikonloppua!

Stadium kuponki vielä  liitteenä.

Maaliskuu 2/3

Moi kaikki, maaliskuun toinen info tässä:

1. Kuntosali ei joukkuetoiminnassa seuraavan 2 viikon ajan 15.3-28.3.2021

2. Vuorot joukkueille viikolle 12 (23.3.-28.3.) tiistaina tai keskiviikkona

3. Ulkokauden vuorotilanne selvinnyt

1. Kuntosali ei joukkuetoiminnassa seuraavan 2 viikon ajan 15.3-28.3.2021

Fysiikkavalmentajamme Joel Restuccia jää tänään ma 15.3. kahden viikon isä-vapaille, ja samalla huomioiden kokonaistilanne olemme päättäneet sulkea oman FCE Gymin koko tältä ajalta kaikelta joukkuetoiminnalta. Infoamme la 27.3. viimeistään huomioiden silloiset ohjeet miten toiminta Gymillä maaliskuun lopussa ma 29.3. mahdollisesti jatkuu.

2. Viikon 12 vuorot

U14-U20 joukkueiden vuorot ensi viikoksi (alkaen ma 22.3.) saadaan toimitettua luultavasti tiistain aikana joukkueille. Osa vuoroista tulee olemaan ensi viikosta alkaen Solvalla TN-kentällä, jota pyritään siitä eteenpäin käyttämään mikäli tilanne jatkuu tämän kaltaisena.

3. Ulkokauden vuorotilanne selvinnyt

FC Espoon pääsiäisen jälkeiset vuorot ulkokentillä ovat perustilanteessa kaupungin osalta viimein selvinneet seuraavasti:

ti 6.4.-ma 31.5. FC Espoon koti harjoitus- ja pelikenttänä TN1 Leppävaaran UP:ssa (joitain vuoroja Säterissä)

ti 1.6. alkaen FC Espoon koti harjoitus- ja pelikenttänä Säteri TN Leppävaaran UP:ssa (joitain vuoroja Uusmäessä)

Näitä vuoroja aletaan tällä viikolla katsoa valmennuksen kanssa kohdilleen, ensin keskittyen tuohon huhti-toukokuun pätkään. Tautitilanne ja ohjeistukset sitten määrittävät aikanaan miten näitä saadaan käyttöön.

Tilanteet elää, mutta pidetään edelleen ennen kaikkea huolta terveydestä, hyvästä ja jatkuvasta käsihygieniasta, turvaväleistä aina kuin mahdollista sekä minimoidaan kontakteja osaltamme.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Maaliskuu 1/3

Moi FC Espoo ja mukavaa sunnuntaita kaikille!

1.    Korona-tilanteessa päivitys toimintaan
2.    Joel jäämässä isävapaille maaliskuun aikana
3.    U14-U20 vuorot viikoittain

1. Korona-tilanteen päivitys FC Espoon toimintaan

Jatkamme koko ajan niin valtion, Espoon kaupungin kuin Palloliitonkin ohjeiden ja määräysten seuraamista ja toimimme sen mukaan. Tarvittaessa viestintää tehdään aina välittömästi tilanteen selvitessä - lauantaina iltapäivällä Palloliitto päivitti ohjeitaan olympiakomitean kanssa sovitusti: https://www.palloliitto.fi/jalkapallouutiset/palloliitto-paivittaa-harrastustoiminnan-ohjeita

suoraan tiedotteesta, nämä ovat välittömästi siis voimassa:

Käytännössä tämä tarkoittaa, että kiihtymis- ja leviämisvaiheen alueilla voivat vuonna 2008 syntyneet ja nuoremmat ikäluokat harjoitella ulkona pelinomaisesti (max 50hlö), mutta sisätiloissa (max 10hlö) toiminta toteutetaan siten, että osallistujien välillä säilyy 2 metrin turvaväli.

Vuonna 2007 syntyneiden ja vanhempien toiminnassa 2 metrin turvavälejä tulee noudattaa myös ulkotiloissa tapahtuvassa harrastustoiminnassa, ja pelinomainen harjoittelu lähikontakteilla ei ole mahdollista.

Yli 20-vuotiaiden harrastetoiminta on edelleen keskeytetty.

Näiden muutosten myötä vuoroissa palataan 2008-2009 syntyneiden osalta pääosin vain ulkona tapahtuviin vuoroihin -toki näillä ryhmillä on mahdollisuus myös kelien niin vaatiessa toimia sisällä pienryhmissä. Valinnat käydään tarkemmin läpi joukkueiden kanssa tämän ja huomisen aikana.

Espoon kaupungilta tai yksityisiltä kentiltä voi tulla vielä tarkennuksia mm. ulkona maskin käyttöön valmennuksen ja taustojen suhteen, mutta tämän hetken ohjeistukset ovat aiemmat voimassa olleet. Toki tautitilanne huomioiden maskin käyttö myös ulkona ja kaikissa muissakin tilanteissa on suositeltavaa.
Kuntosalilla 2007- ja vanhemmat voivat toistaiseksi siis jatkaa tarkoissa max. 10 hlön ryhmissä Joelin tekemän jaon mukaisesti.

2. Joel jäämässä isävapaille maaliskuun aikana

Iloisempiakin asioita onneksi tapahtuu. Fysiikkavalmentajamme Joel odottaa tässä maaliskuun aikana perheeseensä saapuvan esikoistaan, niinpä Joel jää 2 viikon sovitulle isävapaalle kun lapsi on syntynyt. Joel tiedottaa asiasta tarkemmin kun iloinen tapahtuma on edessä.

3. Vuorot viikottain U14-U20 ryhmille

Tilanteesta johtuen vuoroja voidaan osoittaa U14-U20 ryhmille vain viikkotasolla, tällä hetkellä jaettuna on viikon 10 vuorot. Viikon 11 (ma 15.3. alkaen) vuorot pyritään vahvistamaan alkuviikosta 10, vuorot löytyvät sivustolta:

https://www.fcespoo.fi/seura/harjoitusvuorot/ yritämme olla täällä seuran päässäkin tarkkoina, mutta mahdollisia virheitä voi kiireessä myös tulla. Nämä ulkovuorotkin voivat vielä hieman elää niin kenttien sulamisen kuin uusien mahdollisten vuorojen myötä.

Hyvää alkuviikkoa kaikille, uusia päivityksiä varmasti tulossa tilanteeseen ensi viikon aikana taas lisää!

Pysytään terveinä ja järjissään,

F.C.Espoo ry/Mikko Taivassalo