tiedotteet lokakuu 2020

Moi FC Espoolaiset, vielä lokakuun viimeiset näin tähän malliin:

1. Kaupungin ohjeistus/velvoitus Koronaan liittyen sisätiloihin

2. Palkitut 2020

3.. Jäsenkyselyn tuloksia

1. Kaupungin ohjeistus/velvoitus Koronaan liittyen sisätiloihin

Keskiviikkona tuli uudet päivitykset pääkaupunkiseudun Korona-ryhmältä: https://www.hel.fi/uutiset/fi/kaupunginkanslia/paakaupunkiseutu-linjasi-harrastetoiminnassa Ohjeiden mukaan kaupunki velvoittaa omissa sisätiloissaan yli 15-vuotiaita käyttämään Kasvomaskia - kasvomaskia tulee käyttää muulloin kuin liikuntasuorituksen aikana. Kasvomaskin käyttöä ei edellytetä henkilöiltä, jotka eivät terveydentilansa vuoksi voi maskia käyttää. Henkilön oma ilmoitus asiasta katsotaan riittäväksi.

Tämä koskee FC Espoon osalta siis Laaksolahden hallia. Valmentajilla on mahdollisuus hakea FC Espoon kangasmaski seuran toimistolta omaan käyttöön, ja myös kertakäyttömaskien käyttö on suositeltavaa. Myntinsyrjän hallissa tullaan noudattamaan Laaksolahden ohjeistuksia, mutta FC Espoolla ei harjoituksia hallissa ole.

Espoonlahden kuplassa ja LePa Areenassa valmentajilta ei toistaiseksi velvoiteta harjoitusten aikana maskin käyttöä, tämä on ainakin tilanne viimeisten halliyhtiöiltä saatujen tietojen mukaan – kuplahallissa koetaan olevan hieman eri tilanteissa kuin kiinteissä halleissa tässä suhteessa. Siellä kenttäalue alkaa välittömästi hallin tulossa eikä varsinaisia sisätiloja ole.

Tiivistys ma 2.11. alkaen toistaiseksi siis näin:

-Laaksolahden halli, kaikki yli 15 vuotiaat maski päällä kaikissa tiloissa jatkuvasti lukuunottamatta pelaajat itse harjoituksessa -ei ylimääräisiä hlöitä hallissa

-Myntinsyrjän halli, kaikki yli 15 vuotiaat maski päällä kaikissa tiloissa jatkuvasti  lukuunottamatta pelaajat itse harjoituksessa -ei ylimääräisiä hlöitä hallissa

-Espoonlahden halli, maskisuositus kaikille taustahenkilöille hallissa – ei kuitenkaan pakollista valmennuksen käyttää kasvomaskia

-LePa Areena, maskisuositus kaikille taustahenkilöille hallissa – ei kuitenkaan pakollista valmennuksen käyttää kasvomaskia

-FC Espoo GYM, kaikki yli 15 vuotiaat maski päällä kaikissa yleisissä tiloissa mikäli oleskelee siellä pidempään (ei lasketa kulkua itse saliin) salissa valmennus käyttää maskeja!

Tarkennamme ohjeistuksia vielä jos ne päivittyvät viikon mittaan!

2. Palkitut 2020

Monella tapaa erikoinen vuosi takana. On kuitenkin ehdottomasti aika palkita myös seuran ansioituneita tekijöitä. Sekä tulleiden ehdotusten että päätoimisten työntekijöiden raadin perusteella kauden 2020 osalta haluamme palkita monista loistavista vaihtoehdoista seuraavat:

Vuoden joukkue: T2007

Vuoden valmentaja: Zakaria Kibona P2008

Vuoden joukkueenjohtaja: Jaana Sinisalo T2006

Vuoden tekijä: Miika Salmi FC Espoo seuratyöntekijä, maalivahdit U12-aikuiset

Isot onnittelut kaikille palkituille! Jokaiselle palkitulle on oma palkintonsa noudettavissa seuran toimistolta marraskuun aikana.

Miika Salmi työskentelee vielä ensi viikon viimeisenä työviikkonaan FC Espoossa, Miika on viimeiset 2viikkoa ajanut jo sekä Jussia että Zyronia sisään FC Espoon toimintaan, ja ensi viikolla jo mennään uusien herrojen johdolla pitkälti, Miikan toimiessa tukena ja turvana. Nämä eivät ole vielä hyvästit, mutta seura haluaa jo tässä kiittää Miikaa lostavasta panoksestaan sekä FC Espoon että kasvattajaseurojen maalivahtitoiminnan kehittämiseen.

3. Jäsenkyselyn tuloksia

Jäsenkyselyn tuloksiin päästään marraskuussa pureutumaan tarkemmin. Liitteessä ja sivuilla on yksi PP johon koottuna nyt ihan muutama tulos esimerkin omaisesti tässä kohtaa. Tarkemmat tulosjulkistukset ja analyysit sitten tosiaan marraskuussa tulossa.

Mahtavaa viikonloppua FC Espoo!

Moi FC Espoo, tässä kiireiseen lokakuuhun tässä kohtaa tällaisia:

1. Talvivuorot

2. Pelivuorot

3. Talvisarja alkanut

4. Uudet joukkueet toiminnassa

5. Eerikkilän leirin maksaminen

6. Kasvomaskiohje kaupungin sisätiloissa

1. Talvivuorot ovat käytössä. Excel löytyy sivuilta: https://www.fcespoo.fi/seura/harjoitusvuorot/

FC Espoon talvivuoroista periaatteita: pyrimme harjoittelemaan mahdollisimman paljon ulkona läpi talven niin pelillisten (isot tilat, 1,5h kenttäaika) kuin terveydellistenkin syiden takia. Leppävaaran Urheilupuiston TN1 kenttää tullaan pitämään käyttökunnossa niin hyvin kuin mahdollista läpi talven, mutta kovimmilla pakkasilla ja lumipyryillä se ei tule olemaan aina käytössä. Tähän on syytä valmistautua henkisesti ja haluan korostaa että säiden armoilla tässä osin ollaan. Mikäli kelitilanne menee huonoksi on osa Leppävaaran TN1 treeneistä siirrettävissä Keski-Espooseen jossa pieni lauhdelämpö alla. Leppävaaran käyttökunto vahvistetaan aina kuvaviestein klo 12.00 urheilupuistossa seuran twitter-tilillä epävarmoina aikoina arkena, viikonloppuisin soitolla UP:n vaxeille. Vuorot tullaan marras-joulukuun aikana päivittämään sportshifter-järjestelmään josta ne on nähtävissä 1.1.2021 alusta ajantasaisin tiedoin.

2. Pelivuorot

Pelivuorot löytyvät samalta sivulta: https://www.fcespoo.fi/seura/harjoitusvuorot/

Varaa omalle jengillesi pelivuoro varmimmin SMS tai WA Röllille 0452770005. Päivitän pelivuorolistan nyt alkuun n. viikon välein, ja vuodenvaihteessa myös pelivuorot nettipohjaiseksi Shifteriin.

3. Talvisarja

Talvisarja on alkanut FC Espoon organisoimana viime viikonloppuna Myntinsyrjässä. Tulevana viikonloppuna pelit käynnistyvät LePa Areenassa. FC Espoon myös pyörittää kahviotoiminnan läpi talven Myntinsyrjässä klo 17-20 arkisin sekä klo 8-18/19 viikonloppuisin. FC Espoon seura- ja fanituotteet ovat kahviossa näkyvissä ja myynnissä. Talvisarjan pelejä ei valitettavasti ole mahdollista mennä halleihin katsomaan, mutta

Kiitos jo tässä kohtaa joukkueille mahtavasta suhtaustumisesta talkoovuoroviikkoihin, joita on jaettu kuluneen vuoden aikana. Tulevana viikonloppuna isännän ja emännän ääntä Myntissä käyttää P2007-joukkue, joka myös hienosti pääsi juuri tänään tulleen tiedon myötä ikäluokan SPL-turnaukseen mukaan varasijalta. Hienoa!

4. Uudet joukkueet toiminnassa

FC Espoo toivottaa uudet joukkueensa tervetulleeksi toimintaan mukaan – tällä viikolla virallisesti ovat aloittaneet P2009-joukkue, vastuuvalmentajana Antoni Dagaa ja joukkueenjohtajana Markus Salo sekä T2008-09 joukkue jossa vastuuvalmentajana Jukka Lappalainen, ja joukkueenjohtajina Pekka Kupila, Henry Lybäck sekä Emilia Virtanen – Tervetuloa mukaan siniseen seuraan!

5. Eerikkilä

Eerikkilään on lähdössä aloittavat ikäluokat sekä B-pojat – seuran päätöksellä Eerikkilään ei olla haluttu epidemia-tilanne huomioiden kasaantua aiempien vuosien tapaan koko seuran voimin, mutta toisaalta meidän on ollut vastattava sopimukseemme Eerikkilän kanssa jonka viimeinen vuosi on käynnissä. Seura laskuttaa Eerikkilään lähtevät pelaajat kun pelaajalistat selviä 3/10.11 alkaen ja summa on täysihoidolla pe-su sisältäen kaikki kenttä- ja kokouskulut 190€/pelaaja. Matkustusohje on omilla yksityisautoilla Eerikkilään ajan hengen mukaisesti pienissä ryhmissä.

6. Kasvomaskiohje kaupungin sisätiloissa

Kasvomaskien käyttöä edellytetään kaupunkien sisäliikuntaan käytettävissä tiloissa

Kaupungit edellyttävät maanantaista 2. marraskuuta 2020 alkaen kaikilta 15 vuotta täyttäneiltä kasvomaskin käyttöä hallinnoimissaan sisäliikuntatiloissa. Kasvomaskia tulee käyttää muulloin kuin liikuntasuorituksen aikana. Kasvomaskin käyttöä ei edellytetä henkilöiltä, jotka eivät terveydentilansa vuoksi voi maskia käyttää. Henkilön oma ilmoitus asiasta katsotaan riittäväksi.

Velvoite koskee kaikkea sisäliikuntaa, esimerkiksi koulujen liikuntatilojen seura- ja harrastuskäyttöä. Myös jäähallit ovat sisäliikuntatiloja.

Kasvomaskin käyttöä suositellaan edelleen kaikissa vapaa-ajan tiloissa. Epidemiologisen arvion perusteella katsotaan kuitenkin, että sisäliikuntatiloissa on perusteltua suosituksen sijasta edellyttää kasvomaskin käyttöä.

Koko harrastustoiminnan ohjeistus luettavissa: https://www.hel.fi/uutiset/fi/kaupunginkanslia/paakaupunkiseutu-linjasi-harrastetoiminnassa

Ko sivuilla myös muita harrastustoimintaa koskevia ohjeistuksia, niistä enemmän vielä lokakuu 3/3 viestissä.

Huom! Maskien hankinta jää jokaisen henkilökohtaiselle vastuulle, seuran joukkueita ohjeistetaan kuitenkin hankkimaan kertakäyttömaskeja huoltolaukkuun tarpeisiin ja tilanteisiin jossa joltain pelaajalta tai toimihenkilöltä maski puuttuu.

Seurayhteisön harrasteturnaus valitettavasti jouduttiin uusien ohjeistusten myötä perumaan 6.12. päivältä, olemme ilmoittaneet asiasta jo ilmoittautuneille joukkueille. Myös Joelin leikkauskuviot menivät edellisen viestin jälkeen uusiksi, eivätkä toteutuneet sen aiotun mukaan -uusista aikatauluista ei vielä ole tietoa.

Loppuviikosta vielä seuraava, jossa mm. vuoden palkituista ja jäsenkyselyn tuloksista hieman jo jotain.

Uutta kautta eteenpäin!

-Rölli, FC Espoo

Mukavaa lokakuuta FC Espoolaiset!

1. Talvivuorojen vahvistukset

2. Ehdotukset palkittaviksi

3. Talvisarja Teams to 8.10. klo 18.00

4. Seurakysely 2020 kaudesta

5. Joel R. sairauslomalle ja FCE työntekijät lomalla

6. Seurayhteisön harrastefutisturnaus

1. Talvivuorot vahvistetaan lopullisesti vielä syyslomaviikon jälkeen kun vanhempien ikäluokkien vuorot on katsottu ja sovittu loppuun uusien valmennustiimien kanssa.

2. Ehdotukset palkittaviksi

Joukkueen taustahenkilöiltä toivotaan ehdotuksia palkittaviksi seuraaviin kategorioihin su 25.10.2020 klo 23.59 mennessä:

-vuoden joukkue

-vuoden valmentaja

-vuoden joukkueenjohtaja

-vuoden FCE-tekijä (muissa kun näissä ansioissa)

Ehdotuksia otetaan vastaan nettilomakkeella: https://www.fcespoo.fi/seura/ehdota-palkittavia-seuratekijoit/

3. Talvisarja Teams to 8.10. klo 18.00

Tästä on jo suurella osalla joukkueiden jojot/rahot kutsu olemassa, tarvittaessa laajempaankin jakoon, to iltana klo 18.00 talvisarjan vastuuvuoroista ja käytännön toiminnasta Myntinsyrjässä lisää teamsissa.

4. Seurakysely 2020 kaudesta

Vielä ennen syyslomaviikkoa tullaan joukkueidenjohtajien kautta lähettämään pelaajille ja vanhemmilla vastattavaksi seuran jäsenkysely kuluneesta kaudesta. Tämä kysely tulee jakoon perjantaina 9.10. ennen syyslomaviikkoa, ja vastausaikaa ko. lomakkeeseen on su 25.10. asti,

5. Joel R. sairauslomalle ja FCE työntekijät lomalla

Joel Restuccia jää tiistain harjoitusten jälkeen sairauslomalle olkapääoperaation myötä. Joel on poissa harjoitustoiminnasta vähintään 2 viikkoa, kuntoutumisen myötä tilannetta ja terveyttä toki seurataan ja tilannetta päivitetään. Muut päätoimiset työntekijät pääsääntöisesti syyslomaviikon kokonaan lomalla.

6. Seurayhteisön harrastefutisturnaus

Su 6.12. mahdollisuus viettää myös sporttaillen Myntinsyrjän harrastefutisturnauksessa, jos kiinnostuit tai tiedät tuttuja: https://www.fcespoo.fi/sarjat-ja-turnaukset2/seurayhteison-harrasteturnaus-ai/

Itse tosiaan lomailen pe 9.10. klo 12.00 alkaen, takaisin töissä taas ma 19.10 klo 12.00 alkaen. Tässä välissä tarvittaessa yhteys FC Espoon asioissa Antti Pehkoseen.

Muista myös tue-seuraasi mahdollisuus: https://www.fcespoo.fi/seura/tue-seuraasi/ K-Supermarket Leppävaara ja K-Market Vallikallio.

Mukavaa lokakuista viikkoa!