2021 tiedotteet HUHTIKUU

PDF-tiedostoFC ESPOO_0415_stadium_kuponki.pdf (944 kB)
Stadium alennuskuponki voimassa 15.4.-1.5.2021

Huhtikuu 3/3

Moi kaikki, nämä vielä tähän huhtikuun viimeiselle viikolle:

1. Pelien aloitus ja SPL info

2. Seuran toimintamaksun erä 3/3 erääntyy toukokuussa

3. Kausikorttimyynti käyntiin tosissaan toukokuussa

4. FCE GYM aukeaa käyttöön torstaina

1. SPL lähetti oman ”ennusteen” pelien alkamisesta perjantaina joukkueiden yhteyshenkilöille ja löytyy myös FC Espoon kotisivuilta: https://www.fcespoo.fi/?x254121=1436352 Tällä viikolla saataneen lisää tarkentavia tietoja mitä Espoon kaupunki ja AVI tulee päättämään mm. mahdollisten harjoituspelien mahdollisuudesta tai lasten (2008- ja nuoremmat) sarjojen aloituksesta tarkemmin. Tiedotamme lisää kun tiedämme enemmän.

2. Seuran toimintamaksun erä 3/3 erääntyy toukokuussa

Tarkka eräpäivä taisi olla 15.5.2021. Tätä laskua ei lähetetä enää erikseen, vaan se on ollut mukana 1.2.2021 lähetetyssä laskussa. Mikäli haluatte uudelleenlähetyksen jäljellä olevasta 130€ laskusta niin sen voi pyytää seuran toiminnanjohtajalta.

3. Kausikorttimyynti käyntiin tosissaan toukokuussa

Naisten joukkueen (2.div.) ja Miesten joukkueiden (2x 3div.) kausikorttimyynti käynnistetään varsinaisesti toukokuun aikana kun aikuisten harrastamisen ja sitä kautta pelaamisen avautumisen aikataulut saadaan tietoon. Kausikortit ovat jo tilattavissa nettisivuilta: https://www.fcespoo.fi/seura/kausikortit-2021/

Kausikorttimyynti tulee olemaan erinomainen tapa tukea FC Espoon toimintaa hankalien pandemian vaikeuttamien kausien keskellä. Viime vuoden tapaan joukkueet saavat 50% erikseen myymiensä kausikorttien tuotoista itselleen. Nämä myynnit tulee ilmoittaa joukkueenjohtajan kautta toiminnanjohtajalle, jotta saadaan tulovirrat osoitettua oikealla tavalla.

4. FCE GYM aukeaa käyttöön torstaina

FC Espoo GYM Kutojantiellä vapautuu torstaina seuran pelaajien käyttöön AVI:n rajoitusten poistuessa. Sali halutaan nyt ensisijaisesti varata toukokuussa aikuis-pelaajien käyttöön, joilla ei muuta joukkuetoimintaa saa edelleenkään olla. Lisäksi salissa harjoittelevat erikseen Joelin johdolla erikseen sovitut ryhmät. Kuntosalille on Korona-tauon aikana asennettu kameravalvonta, pelaajat saavat päivitetyn sisäänpääsykoodin omalta valmentajaltaan.

Kesäkuun alusta Joelin ja valmennuksen johdolla on suunniteltu salin käyttö kaikille joukkueille ohjeistusten mukaisissa pienryhmissä palvelemaan alkavan pelikauden palautumista ja ennaltaehkäisemään loukkaantumisia. Näistä lisää sitten loppukevään vuorojen jaon yhteydessä.

Vappuaattona kentät tosiaan klo 15.00 alkaen kiinni, avoinna taas su normaalisti. Mukavaa loppuviikkoa ja vappua kaikille!

Huhtikuu 2/3

Moi FC Espoo!

1. Pelikauden aloitus

2. Vapun ajan kenttävuorot

3. Sääntöuudistuksia ja tulospalvelua

4. Varautuminen kesän poikkeusaikatauluihin

1. Viimeisin info SPL-suunnalta eilisiltana:

Tämä ei vielä paljon kertonut, pe 23.4. luvattu tarkentavaa tietoa jolloin saataneen tarkempaa selvitystä. Palloliitto on kuitenkin hieman vaikeassa välikädessä tässä tilanteessa alkuviikon hallitus-infon jälkeen. FC Espoo seuraa tilannetta herkeämättä ja pitää joukkueet mahdollisimman hyvin ajantasalla.

2. Vapun ajan kenttävuorot

Vappuna pe 30.4.-la 1.5. kaupungin kentät (TN1 ja Säteri)  ovat suljettuna eikä virallisia vuoroja ole. Kentät normaalisti auki jälleen su 2.5. alkaen. Kentät toki ovat vapaasti käytettävissä ilman UP palveluja, joita toki muutenkaan ei nyt käytännössä käytetä.

3. Jalkapallokauden 2021 joukkueille säännöistä

1. Jalkapallon kansainvälisistä säännöistä päättävä IFAB on tehnyt jalkapallosääntöihin muutoksia, jotka astuvat voimaan kansainväliselle jalkapallokaudelle 2021–2022.
Nämä muutokset otetaan Suomessa käyttöön kuitenkin jo kauden 2021 alusta ja niitä selkeyttääkseen Palloliiton erotuomaritoiminto järjestää kevään aikana kaksi (20.4. ja 4.5.) kaikille avointa webinaaria, joissa käydään nämä muutokset läpi keskittyen erityisesti käsivirheeseen.

Ilmoittautuminen webinaareihin:
Tiistai 4.5. klo 18:00 >> https://www.lyyti.in/Kasivirheen_muutokset_jalkapallokaudelle_2021_1293

2. Uudesta tulospalvelusta löytyy sarjan/lohkon pelitapa, joko suoraan lohkon alta tai sitten kohdasta ”Säännöt”, josta löytyvät myös peliaika ja pelaajamäärät. Piakkoin sinne tulee myös muita tarkempia tietoja. Ilmoitathan jos löydät sivuiltamme väärän/toimimattoman linkin, niin korjaamme sen, kiitos.
Nyt kun saatiin tulospalvelu uudistettua, on seuraavana vuorossa nettisivut.

3. Toiminnasta teknisellä alueella on ilmennyt jonkin verran epäselvyyksiä/epätietoisuutta ja siksi Palloliitto on julkaissut tarkennetut ohjeistukset Teknisen alueen toiminnasta. Tarkennetut ohjeet löytyvät täältä >> https://www.palloliitto.fi/palvelut/jalkapallon-saannot-maaraykset-ja-ohjeet/tekninen-alue-tarkennettu-ohjeistus

4. Varautuminen kesän poikkeusaikatauluihin

Koska peliaikataulujen mahdollinen viivästyminen saattaa muuttaa jälleen merkittävästi kesän rytmistystä, haluamme jo tässä kohtaa antaa varoituksen siitä että normaalit tauot ja vapaat tulevalta kesäkaudelta saattavat elää ja ne saattavat lyhentyä. Kilpaseuratoiminnassa kuitenkin ohjelmat rakentuvat pitkälti kilpailujen ympärille, vaikka ottelusiirroilla pyritäänkin tarjota joustoa mahdollisuuksien rajoissa. Tämä taas jo yleisenä ennakkona kesää kohti joukkueille ja perheille.

Kiitos vielä kaikille niille jotka olitte viime viikon su avustamassa LePa Areenan alasotossa, homma hoitui upeasti tiimityönä ja kenttä on junioreiden pelattavissa taas.

Huhtikuu 1/3

Moi FC Espoo, tässä vielä ennen viikonloppua:

1. Korona-päivitys FC Espoon toimintaan

2. Seuran valokuvaus pe 14.5.

1. Korona ohjeet päivittyvät ma 19.4. alkaen:

Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmä linjasi 15.4., että 20-vuotiaiden ja sitä nuorempien ohjattu liikuntaharrastustoiminta ulkona avataan maanantaina 19.4.2021. Toiminta on toteutettava jo aiemmin käytössä olleiden terveysturvallisuusohjeiden pohjalta.

Kaupunkien hallinnoimissa sisätiloissa voidaan järjestää ohjattua harrastustoimintaa vain vuonna 2008 ja sitä myöhemmin syntyneille. Kaupunkien hallinnoimissa ulkotiloissa voidaan järjestää ohjattua harrastustoimintaa vain 20-vuotiaille ja sitä nuoremmille 19.4.2021 alkaen. Yli 20-vuotiaiden harrastustoiminnan keskeytys jatkuu ainakin 28.4.2021 asti.

Vaikutus FC Espoon toimintaan

Terveysturvallisuus

FC Espoon toiminnassa tulee edelleen tiukasti noudattaa kaikkia voimassa olevia terveysturvallisuusohjeita ja toimia vastuullisesti. Kaikki harjoitukset järjestetään ilman ylimääräisiä lähikontakteja. Aluehallintoviraston määritelmän mukaan lähikontaktilla tarkoitetaan fyysistä kontaktia tai oleskelua kasvotusten tai samassa tilassa alle kahden metrin etäisyydellä yli 15 minuutin ajan.

Pelinomainen harjoittelu on sallittu niin, että terveysturvallisuusohjeet huomioidaan.

• Harjoittelun tulee tapahtua vain oman joukkueen kesken. Joukkueet eivät saa kohdata missään vaiheessa. Siksi otteluita, kilpailuita tai turnauksia ei järjestetä toistaiseksi. Joukkueiden keskinäisiä pelejä ja harjoitusotteluita ei saa pelata.

• Vain pelaajat, valmentajat, valmennuspäälliköt ja huoltohenkilöt voivat mennä kentälle ja kenttäalueelle. Muita pyydetään toistaiseksi välttämään kenttäalueita. Näiden henkilöiden suositellaan käyttävän maskia ulkotiloissakin.

• Pukukoppien käyttö on edelleen kiellettyä.

Voimme jokainen omalla toiminnallamme edesauttaa taistelussa epidemiaan vastaan, pelien alkua ja mahdollisimman normaalin kesän saavuttamista.

2. Seuran valokuvaus pe 14.5.

Seuran valokuvaus pelaajille tullaan järjestämään tämän hetken tiedoilla pe 14.5. Leppävaaran UP:ssa ulkotiloissa. Tarkempi aikataulutus tehdään kun tiedetään peliaikataulut joukkueiden osalta -mikäli ottelut ovat lähteneet tuolloin käyntiin. Valokuvauslaput yksittäiskuvista tullaan jakamaan erillisen ohjeistuksen mukaan toukokuun alun aikana. Mikäli korona-rajoitteet estävät kuvauksen, niin se aikataulutetaan uusiksi.

Hyvää viikonloppua!