2021 tiedotteet TAMMIKUU

1. Uusimmat Korona-ohjeet harjoitteluun

2. Videoterveiset siirtyy helmikuun ekaan

1. Uusimmat Korona-ohjeet harjoitteluun

Siirrymme seurassa kokonaisuudessaan harjoittelemaan sekä sisä- että ulkotiloissa ma 1.2. alkaen. Avautuneiden hallien osalta meiltä odotetaan erittäin tarkkojen ohjeiden noudattamista, jotka olen pyrkinyt tiivistämään tähän alle. Eri halliyhtiöillä on hieman eri ohjeet, mutta nämä alla olevat on katsottu myös pääosiltaan olevat yhtenäiset kasvattajaseurojen kanssa.

• Hallien käyttö on vain alle 20v harjoitteluun (poikkeuksena erityisluvalla toimiva Miehet1 joka mukana Palloliiton kilpailussa helmikuussa 2021)
  • Harjoittelevan joukkueen mukana saa olla sisätiloissa vain valmentajat
  • Huoltajia, joukkueenjohtajia tai muita yli 20v tukihenkilöitä ei saa olla hallissa
  • Valmentajat käyttävät harjoitusten aikana kasvomaskia (yli 12v. pelaajat tullessaan Laaksolahden ja Myntinsyrjän halliin lisäksi)
  • Turvaetäisyyksistä muissa kuin pelinomaisissa harjoituksissa tulee pitää kiinni
  • Käsihygienian huolehtiminen on valmentajien vastuulla, joukkueenjohtajat tiedottavat aktiivisesti
  • Pukuhuoneet eivät ole käytössä, jokainen joukkue jättää ulkovaatteet yhteen paikkaan oman harjoittelualueen vierellä
  • Vuorojen vaihtuessa pyritään välttämään kaikkia kontakteja tulevien ja lähtevien välillä
  • Saapuva joukkue voi tulla 5 min ennen treenivuoron alkua valmistautumaan treeneihin Espoonlahdessa, Myntinsyrjässä ja Laaksolahdessa, sitä ennen lämmöt ulkona
  • Laaksolahdessa ja Myntinsyrjässä joukkueet voivat odottaa omaa kenttävuoroa lämmittelyalueella omassa ryhmässä, turvavälejä pitäen
  • Harjoitusten jälkeen poistuva joukkue siirtyy laidalle, odottamaan, että saapuva joukkue siirtyy kentälle ja alkaa pukeutua sen jälkeen ja poistuu hallista sujuvasti
  • LePa Areenaan sisään edellisen ryhmän tultua ulos (tasalta), sitä ennen lämmöt ulkona ja poistuminen 5min ennen täyttä aikaa omalta vuorolta. Huom. Pe LePa Areenan vuoro klo 16.00 (T2008-09) on ensimmäinen vuoro joten silloin halliin voi mennä jo aiemmin välttäen kokontumista isoihin ryhmiin.
  • Muilta osin noudatetaan Palloliiton ohjeita pelaajien harjoittelussa ja valmistautumisessa

Harjoitusvuorot voimassa 1.2. alkaen löytyvät netistä: https://www.fcespoo.fi/seura/harjoitusvuorot/

2. Videoterveiset siirtyy helmikuun ekaan

Vallitseva vuorojen muokkaus ja ohjeiden kerääminen ja selvittäminen vei sen verran aikaa että suunniteltu videotervehdys tulee vasta helmikuun ensimmäiseen, joka takuulla jo ensi viikolla! Varmasti edelleen tulee tarkennuksia ja uusia ohjeita.

Tärkein asia nyt kuitenkin on: noudatetaan ohjeita mahdollisimman hyvin, pestään edelleen niitä käsiä ja käytetään maskeja aina kun ohjeet niin vaativat. Vältetään kaikkea kokoontumista aina kun se ei ole tarpeellista, ohjeiden jaossakin aina hyvät 2m turvavälit kun vain tila antaa myöden.

Tsempataan näissä oloissa ja toivotaan ja uskotaan vielä parempaan maaliskuuhun!

Hyvää treeniviikkoa kaikille!

Tammikuu 2/3

Moi, ja hyvää perjantaita FC Espoo!

1. Korona-tilanteen jatkosta ja kilpailukaudesta

2. FC Espoon B-juniorit ensimmäisenä tosipeleihin

3. Seuran toimintamaksun toinen erä helmikuussa

4. Elina Kuronen vuoden nuorten valmentajaksi

5. FC Espoo Cup tullaan pelaamaan

1. Korona-tilanteen jatkosta ja kilpailukaudesta

Tilanne ei ole selvinnyt vielä mihinkään suuntaan FC Espoon joukkuetoiminnan ja kilpailutoiminnan rajoitusten purun osalta. Halliyhtiö jossa FC Espoo on yhtenä omistajana on päättänyt ettei Myntinsyrjää ja Espoonlahden kuplaa avata kuin vasta selvän aluehallintoviranomaisten luvan jälkeen. Saman päätöksen on tehnyt LePa Areena. Palloliiton oma tulkinta kuplahalleista ulkokenttinä on kieltämättä aiheuttanut epäarvoista asetelmaa, ja eri kaupungit määrittävät ohjeistukset eri tavoin. Espoossa kuvio on ollut hyvin selvä ja seurat eivät ole voineet yksityisiäkään halleja avata. Olemme jatkuvassa vuoropuhelussa niin Palloliiton kuin Espoon kaupungin kanssa ja pyrimme saamaan terveysseikat huomioiden lasten- ja nuorten toiminnan käyntiin niin normaalisti kuin mahdollista heti kuin vain se ohjeiden ja määräysten puitteissa on mahdollista. Samoin tulemme tarkistamaan joka tapauksessa tilannetta miten organisoida fysiikkaharjoitukset FCE Gymin sisätiloihin turvallisesti heti kun mahdollista. Nyt toivotaan ennen kaikkea rauhoittuvaa tautitilannetta sekä hyviä johdonmukaisia päätöksiä päättäjiltä.

2. FC Espoon B-juniorit ensimmäisenä tosipeleihin

Kun Palloliiton kilpailupuolelta luvattu info aikanaan tulee, selviää onko ensimmäisenä tosipelit sarjassa aloittamassa odotetusti FC Espoon B-juniorit. Tämän hetken sarjaohjelman mukaan ensimmäinen kotipeli on ohjelmassa lauantaina 13.2. klo 15.00 FC Espoo-Ilves. Viikkoa tätä ennen 6.2. sarjan olisi tarkoitus alkaa. Seuraamme tilannetta päivittäin.

3. Seuran toimintamaksun toinen erä helmikuussa

Syyskokouksen jälkeisen infon mukaisesti seuran jäsen- ja toimintamaksun toinen erä tulee maksettavaksi helmikuussa. Laskut tullaan päiväämään 1.2.2021 ja eräpäiväksi tulee näin 15.2.2021. Toisessa erässä on mukana seuran jäsenmaksun osuus 30€, joten lasku tulee koostumaan 30€:n jäsenmaksusta ja 100€:n toimintamaksun osuudesta. Kolmas ja viimeinen seuran toimintamaksu tulee vastaavalla tavalla maksuun 1.5. alkaen.

Huom! Halutessaan on myös mahdollista maksaa jo tässä kohtaa sekä 2/3 että 3/3 maksut samaan aikaan maksamalla yhteensä 130€+130€=260€ seuran jäsenmaksulaskulla joka helmikuun alussa tulee Myclubin kautta pelaajille. Tämä tapahtuu maksamalla koko laskun summa 260€, joka jakaantuu laskulla jäsenmaksuun sekä toimintamaksuihin 2 ja 3.

Asia selvinnee lopullisesti laskulta aika selkeästi, tämä nyt vain ennakkotietona.

4. Elina Kuronen vuoden nuorten valmentajaksi

Aivan tuoreena tietona on tänään saatu hieno uutinen. Jalkapallon juniorivalmentajat ry on valinnut ensimmäiset vuoden valmentajat kategorioissa:

• Lasten valmentaja (U11 tai nuoremmat), tytöt
  • Lasten valmentaja (U11 tai nuoremmat), pojat
  • Nuorten valmentaja (U12-U15), tytöt
  • Nuorten valmentaja (U12-U15), pojat

Elina Kuronen (viime kaudella T2007 ja T2006) on valittu nuorten valmentajaksi U12-U15 tytöissä. FC Espoo onnittelee Ellua ja toteaa valinnan varmuudella osuneen oikeaan osoitteeseen. Aivan upeaa! Lisätietoa ja perustelut: https://www.juniorivalmentajat.fi/tunnustukset/

5. FC Espoo Cup elokuussa

FC Espoo Cup tullaan pelaamaan Leppävaaran Urheilupuistossa 28.-29.8.2021 ikäluokille 2008-2010 syntyneet, lisätietoa ja ilmoittautumiset tulossa vielä turnaussivuille: https://www.fcespoo.fi/sarjat-ja-turnaukset2/fc-espoo-cup-2021-elokuussa-2021/

Huom! kk-tiedote muotoon tehdään pieniä päivityksiä tässä alkuvuoden aikana – tarkoituksena on tehdä aina kuukauden päättävä tiedote videomuotoon tai ainakin osa siitä. Tästä lisää ensi viikolla.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tammikuu 1/3

Hyvää jo pitkälle alkanutta vuotta 2021!

1. Korona-tilanteen päivitys

2. Kentät suljettuna ti-ke

3. Gunes SJK:hon

4. Kuljetussopimus Ventoniemi Oy:n kanssa kaudelle 2021

1. Korona-tilanne

Tilanne Korona-ohjeiden kanssa on ma-iltaisen halliyhtiön kokouksen jäljiltä se, että sekä Myntinsyrjän, Espoonlahden että LePa Areenan hallit avataan seurojen käyttöön aikaisintaan perjantaina. Tämä tilanne kuitenkin varmistuu vasta torstaina saatavien mahdollisten uusien Korona-ryhmän sekä Espoon kaupungin (pe aamupäivän Teams klo 11.00) infojen jälkeen. Perjantaina luvassa siis tiedotettavaa tässä suhteessa. Talvisarja on toistaiseksi tauolla pelitoiminnan ja kahviotoiminnan osalta kunnes toisin voidaan todeta.

2. Kentät suljettuna ti-ke

Kaupungin tiedote asiasta:

Runsasta lumisadetta on luvassa tänään tiistaina 12.1. ja vielä huomenna keskiviikkona 13.1.

Tämän vuoksi pidämme Leppävaaran, Laaksolahden ja Keski-Espoon tekonurmet suljettuina ainakin tiistain ja keskiviikon.

Tämän hetkisen tilanteen mukaan tekonurmet pyritään saamaan käyttökuntoon torstain 14.1. aikana.
Mikäli lumisade vielä jatkuu torstaina, voi tämä siirtää kenttien avaamista.

Muistutan ystävällisesti kaikkia käyttäjiä huomiomaan, että vaikka tekonurmia aurataan, olemme tällä hetkellä kunnon talven keskellä. Kenttien laidoille muodostuu lumikasoja ja kentillä voi olla aurauksen jälkeen jäätä tai lunta, jota ei olla saatu kentästä irti. Tekonurmien laidoilla olevaa lunta siirretään mahdollisuuksien mukaan pois, mutta koska kyseessä on kumirouhelumi, siirretään tätä harkiten vain valikoituihin paikkoihin.

Paras vaihtoehto kumirouhelumelle on kentällä tai sen laidoilla, että voimme välttää kumirouheen kulkeutumisen muualle ympäristöön.

Kuten varmasti tiedätte, kaikissa urheilupuistoissa on tekojäitä, pysäköintialueita ja kulkureittejä, joita urheilupuistojen työntekijät hoitavat. Talviliikuntapaikat ja asiakkaiden liikkuminen urheilupuistoon järjestetään ensin ja tämän jälkeen avaamme tekonurmia.

Pyrimme joka tapauksessa parhaamme mukaan tarjoamaan tekonurmet käyttöön, varsinkin näin korona-aikana.

3. Günes SJK:n riveihin

Miesten edustusjoukkueen viime kauden ehkäpä kiinnostavin nuori pelaaja ja FC Espoon pitkäaikainen kasvatti Oliver Günes siirtyi viime viikolla SJK:n riveihin. Lisää tästä valmennusjohtaja Pehkosen kommentein luettavissa: https://www.fcespoo.fi/?x254121=1384396 FC Espoo onnittelee ja toivottaa kaikkea hyvää Seinäjoelle!

4. Kuljetussopimus Ventoniemi Oy:n kanssa kaudelle 2021

FC Espoo on solminut pelikautta 2021 koskevan kuljetussopimuksen kuljetusyhtiö Ventoniemi Oy:n kanssa. Näin ollen seuran bussikuljetukset tehdään kootusti ko. yrityksen laadukkailla busseilla ottelukaudella. Joukkueenjohtajat saavat tarkemmat ohjeet toimintamalleista vielä kuluvan viikon aikana.

Hyvää tammikuuta, edelleen koitetaan pysyä kaikki terveinä ja mieli virkeinä hankalista oloista huolimatta!

-Rölli, FC Espoo