tiedotteet huhtikuu 2020

KK-tiedote huhtikuu 3/3

Moi kaikki, kuun päätteeksi vielä tällaiset:

1. FC Espoon suunnitelma pienryhmäharjoitteluun toukokuulle
  2. FC Espoon seurayhteisössä kausikorttien jako pelaajille
  3. Stadium tilaaminen joukkueen varustevastaavan kautta

1. FC Espoo seuraa ja odottaa niin hallituksen – kuin Palloliitonkin ohjeistuksia 3.5. ja 4.5 siitä miten toiminta toukokuussa lähtee etenemään yksilöharjoittelusta kohti kenties normaalimpaa. Mitään varmaa ei voida tässä vaiheessa linjata, kaikki tulee riippumaan Palloliiton ma 4.5. antamasta ohjeistuksesta. Tämän jälkeen pikavauhdilla selvitetään niin valmennus- kuin kenttäresurssitkin, joten odotettavissa on että aikaisintaan ma 11.5. voi alkaa FC Espoon osalta jonkinlainen systemaattinen pienryhmätoiminta, mikäli sellainen vaihe alkaa. Ensimmäiset Palloliiton julkaisemat tiedot mahdollisesta pienryhmätoiminnasta ovat 2 valmentajaa ja 8 pelaajaa samalla ison kentän puolikkaalla, mutta kaiken lisäinformaation puuttuessa (muun muassa tiedon valmentajien ja ryhmien mahdollisista vaihdoista tai pysyvyysvaatimuksesta) ei tätä toimintaa ole syytä hätiköidysti suunnitella. Päätoimiset valmennusjohtajan johdolla toki ovat jo taustasuunnitelmia tehneet, mutta maanantain jälkeen mahdollisuudet selviävät tarkemmin. Malttia siis vielä tämän kanssa, ja yksilöharjoittelulla vielä alkukuusta ohjeistuksen mukaan eteenpäin! Valmennusjohtajalta tulee tarkemmat ohjeet ensi viikon aikana mikäli pienryhmäharjoitteluun ohjatusti siirrytään.

2. FC Espoon seurayhteisössä kausikorttien jako pelaajille

Miesten – ja naisten edustusjoukkueiden peleihin jaettavat kausikortit ovat saapuneet painosta. Niitä jaetaan niin FC Espoon kuin kasvattajaseurojenkin pelaajille sekä pelaajakortti (valkoinen) että peruskausikortti (sininen). Korttien jakoaikataulut ja mahdollisuudet tehdään turvallisuusmääräyksiä noudattaen mielellään toukokuun aikana, jolloin uskotaan että myös varsinaiset otteluaikataulutkin alkavat jollain tavalla selviämään.

3. Stadium

Viime viikolla viestissä laitoin infoa stadiumin muuttuneeseen tilauskuvioon liittyen. Vasta n. vajaa puolet joukkueista on ollut yhteydessä ja olen luonut pääkäyttäjänä tunnukset joukkueelle, mistä jatkossa tilaukset siis tehdään. Voin laittaa ensi viikolla listan niistä joukkueita julki joilta vielä puuttuu, niin voitte sitten asian hoitaa kuntoon. Infoa Stadiuminkin päästä pyritään jakamaan sitten ihan vaikka koulutuksen myötä kun tilanne kenties kokoontumisrajoitustenkin myötä helpottaa. Logiikka kuitenkin tuntuisi toimivan, ainakin ensimmäiset pelaajat on lisätty listoille ihan onnistuneesti.

Mukavaa Wappua kullekin omissa oloissaan, varsinaisesti olen töissä ja tavoitettavissa seuraavan kerran ti 5.5. aamusta jälleen.

KK-tiedote huhtikuu 2/3

Moi FC Espoo, tässä huhtikuun toinen tiedote:

1. Lomautusjärjestelyt jatkuvat FC Espoossa
  2. Seuran kevätkokous ti 26.5. klo 17.30
  3. Stadium-tilaaminen uudistunut
  4. Vahvistetut ulkovuorot kevät, kesä- ja syyskaudelle
  5. Kesäkauden rytmitys VOI olla hyvin poikkeuksellinen

1. Sopeutustoimet ja lomautusjärjestelyt jatkuvat toistaiseksi FC Espoossa toukokuussa aiemmin suunnitellun mukaisesti. Seuraamme toki jatkuvasti yleistä tilannetta ja toimimme 100%:sesti Palloliiton ohjeistusten mukaisesti. Muut päätoimiset työntekijät jatkavat lomautuksiaan toukokuussa osa-aikaisesti ja 1.5. alkaen myös allekirjoittanut siirtyy osa-aikaiseen lomautukseen. Ensisijaisesti toiminnanjohtaja tulee työskentelemään normaalisti tiistaista torstaihin, johon toivotaan kaikki mahdolliset seuran hallinnon asioihin liittyvät yhteydenotot tapahtuvan.

2. Seuran kevätkokous

Kevätkokous pidetään tiistaina 26.5. klo 17.30 vielä tarkemmin määrittelemättömässä paikassa ja tavalla. Lisätietoa tulee olemaan: https://www.fcespoo.fi/?x254121=1170102

3. Stadium uudistuksia

Stadiumin merkittävä nettisivu ja- palvelu-uudistus on toteutunut nyt huhtikuun aikana Stadiumin sivuilla. Joukkueenjohtajille ja rahastonhoitajille on juuri lähetetty dokumentteja ohjeistukseen sivuilta tilaamiseen ja eri roolien toimintaan. Huom! vaihe 1 tässä muutoksessa on seuraava: Joukkueen stadium-vastaavan (eli varustevastaavan, joka hoitaa tilaukset) tulee olla puhelimitse yhteydessä toiminnanjohtajaan, jotta saadaan luotua joukkueelle oma toimiva tili (vaatii hetu-tietoja). Tämän jälkeen tilille tulee lisätä pelaajat pelinumeroineen, jonka kautta jatkossa sitten tilaukset hoituvat. Lisää tilausinfoa vielä huhtikuun viimeiseen tiedotteeseen ensi viikolle.

4. Ulkovuorot

Ulkovuorot vahvistetaan tällä viestillä aiemmin sovitun mukaiseksi. Vuorot löytyvät myös täältä: https://www.fcespoo.fi/seura/harjoitusvuorot/ Joel (tai Pena) tulevat vielä toiminnan alettua vahvistamaan miten kuntosalivuorot rytmittyvät kunkin joukkueen ohjelmaan. Kuntosalivuoron hinta on sama kuin kokonaisen kenttävuoron, eli 50€/h.

Huom! Vuorojen osalta täytyy olla valmiina myös mahdollisiin muutoksiin. Kun aikanaan joukkuetoimintaan päästään taas kiinni, niin pelien sijoittelusta ja rytmittämisestä voi tulla melko kaoottista. Pelivuoroja voidaan joutua sijoittamaan suoraan harjoitusvuorojen päälle, pelien ns. runkopäivät saattavat muuttua alkuperäisestä täysin – käytännössä lähes kaikki on mahdollista. Seurataan tilannetta.

Huom2! VuoroExcelin toiselle välilehdelle on koottu toinen alustava lista, jonka mukaan mm. päätoimiset valmentajat hyödyntävät kenttäolosuhteet ja koulujen kesälomat päiväharjoittelulla mikäli aloitus tapahtuu kesä-heinäkuussa. Tämä vapauttaa puolestaan illan kenttävuoroja sekä harjoituksiin että peleihin, joita tullaan aikanaan joukkuetoiminnan taas jatkuessa tarvitsemaankin. Vuorokustannukset laskutetaan joukkueilta vain yhdeltä vuorolta päivää kohti vaikka jossain kohtaa vuoroja olisikin erityisjärjestelyjen osalta enemmän. Tämän myötä mm. maalivahtivalmennuksen vuorojen suunnittelu on Miikalla melkoista palapeliä, kaikki ymmärtävät varmasti ettei kovin vahvasti voida varmuudella sanoa miten ne tulevat muodostumaan.

VUOROJEN ALOITUS VAHVISTETAAN vielä erikseen kun Palloliitolta saadaan lupa joukkuetoimintaan, tähän palataan varmastikin toukokuun alkupuolelle tarkemmin.

5. Kesäkauden rytmitys

Jo edellisessä kappaleessa kuvatut poikkeustoimet ja poikkeusaikataulut voivat johtaa myös siihen, että ns. perinteiset aikataulut liittyen otteluiden, harjoittelun ja lomien pitämiseen joukkuetoiminnassa menevät vuonna 2020 uusiksi. Tuskin yksikään pelaaja tai valmentaja haluaisi pitää varsinaista kesätaukoa, nyt kun koko kevät on jo oltu toiminnasta joukkueena  tauolla. Samoin paine peleille ja turnauksille esim. heinäkuussa voi olla todella kova, mikäli esim. vasta siellä päästään tositoimiin. Mitään tietoahan asiasta ei ole, mutta tämä nyt tällaisena ennakkovaroituksena jo meille kaikille. Jokaisessa perheessä kalenteri on nyt takuulla kesän osalta mennyt aikalailla uusiksi.

Seuraavassa ainakin lisätietoa Stadium-asioista, sekä kausikorttien jakosuunnitelmista, kuin kesän mv-leirin mahdollisesta kohtalostakin.

Hyvää tulevaa viikonloppua,

KK-tiedote huhtikuu 1/3

Moi FC Espoo, viimein tässä huhtikuun ensimmäinen. Vielä kaksi vastaavaa tulossa jakoon loppukuun aikana, siitä aion pitää huolen. Oma aika on alkukuusta mennyt aikalailla alkuvuoden ”velkaa” takaisin kerätessä, pahoittelut että monta asiaa on tämän johdosta viivästynyt ja tapahtuu ainakin omasta mielestä liian hitaalla aikataululla. Tästä kuitenkin tilanne nyt loppukuuta kohti paranee kun oma focus ja ymmärrys alkaa olla 100% täällä FC Espoon kehittämiseen liittyvissä asioissa.

1. Talous- ja maksuinfoa jojot/rahot

2. Espoon kaupungin ohjeistus ulkoliikuntapaikoilla

3. Seurayhteisökampanja ja FCE youtube

4. FC Espoon tukeminen plussa-yhteistyöllä K-Supermarket ja K-Market

1. PP-liittessä päivitetyt, pääosin viime kuukausitiedotteessa kerrotut talouden perusohjeistukset. Ensi kauden kuvioiden suunnittelu on jollain tasolla käynnistetty, niistä lisää sitten vuoden mittaan hieman enemmän eri foorumeilla.

2. Espoon kaupungin ohjeistus ulkoliikuntapaikoilla

Tarkennetut ohjeistukset ulkoliikuntapaikoilla

Olemme tarkentaneet ulkoliikuntapaikoilla olevia ohjeistuksia. Toivomme, että muistutatte myös omia jäseniänne ohjeistuksen noudattamisesta.

Kaikilla ulkona olevilla liikuntapaikoilla tulee noudattaa seuraavia linjauksia ja ohjeita:

Yli 10 hengen kokoontumiset on kielletty.

Ulkoile ja liiku vain yksin tai perheen kanssa.

Vältä tarpeetonta oleskelua paikoissa, joissa on muita ihmisiä.

Pidä muihin vähintään parin metrin etäisyys.

Huolehdi hygieniasta.

Käytä hanskoja, jos kosket esim. kuntolaitteisiin.

Niistä nenäliinaan ja yski hihaasi.

Älä syljeskele.

Heitä nenäliinat ja muut roskat roskiin.

Rajoitukset on tehty ihmisten suojelemiseksi, noudata niitä myös liikkuessasi.

3. Seurayhteisökampanja ja FCE youtube

Moni onkin jo varmaan (ainakin toivottavasti) törmännyt seurayhteisön yhteiseen tukikampanjaan jossa komea yhteistä tekemistä huokuva video liittyen isoon hienoon yhteisöömme. Videon näkee täältä jos ei vielä ole tullut somessa vastaan: https://www.youtube.com/watch?v=0sJy4w8GTSQ

Ko. kampanjan tukisivut löytyvät täältä, tässä on nyt kelpo tapa tukea koko yhteisöä: https://www.fcespoo.fi/seura/seurayhteisossa-yhdessa-vahvemma/

Huom! linkkiä ja videota saa jakaa tutuille halutessaan. Yhdessä tästä vaikeasta ajasta selvitään!

4. Plussa-yhteistyön aktivoiminen

Tällä viikolla on käyty seuratason keskusteluja vielä yhteistyön syventämisestä K-Supermarket Leppävaaran kanssa (läkkitorilla, Gallerian K-Supermarket) tulevalla kaudella. Samalla tuli esille jo nykyään voimassa oleva tukimahdollisuus Plussa-kortin aktivoimiseksi FC Espoon hyväksi. Kyseessä on siis ihan vain lisätuki, henkilökohtaiset Plussa-pisteet tulevat käyttäjälle edelleen ihan normaalisti. Kannattaa aktivoida, homma toimii tämän ohjeen mukaisesti: https://www.fcespoo.fi/seura/tue-seuraasi/ - kortin näyttäminen sekä K-Supermarketissa että Vallikallion K-Marketissa tuo aktivoinnin jälkeen mukavia pieniä tukivirtoja seuraan. Aktivoidu hommaan mukaan nyt jos et vielä ole!

Seuraaviin tulossa mm. stadium-uudistus asiaa, sekä toukokuun päivitettyihin seuran lomautusjärjestelyihin liittyen.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille:

-Rölli, toiminnanjohtaja

edellisessä maaliskuun puolella oli:

1. Korona-tilanteen pidentyminen
  2. Seuran toimintakyvyn ylläpito