tiedotteet joulukuu 2020

Joulukuu 3/3

Moi FC Espoolaiset, vuoden viimeinen tiedote tässä alla oleville otsikoilla:

1. Korona-tilanteen viimeisimmät tiedot (kaikille)
  2. Toiminnanjohtajan vuosikirje jäsenistölle (kaikille)
  3. Tason joukkuetoimihenkilömerkinnät (jojot)
  4. Hyvää ja rauhallista joulunodotusta (kaikille)

1. Korona-tilanne

Osin odotettukin päätös tuli perjantaina liittyen Korona-tilanteen rajoituksien jatkumiseen, FC Espoon osalta tilanne jatkuu poikkeusoloin 10.1.2021 asti: https://www.fcespoo.fi/?x254121=1374037

2. Toiminnanjohtajan vuosikatsaus

Toiminnanjohtajan vuositerveiset jäsenistölle luettavissa: https://www.fcespoo.fi/joukkueet/toiminnanjohtajan-terveiset/

3. Taso ja taustahenkilöt

Kaikki ottelupöytäkirjaan merkittävät henkilöt tulee rekisteröidä Pelipaikkaan. Roolin rekisteröinti on maksuton, mutta pakollinen ja se tulee aktivoida vuosittain, muuten muutokset eivät päivity Tasoon. Rekisteröinti tehdään seuratasolla tai taustahenkilö itse, joukkueet eivät voi itse sitä tehdä. Henkilön tiedot siirtyvät automaattipäivityksellä Pelipaikasta Tasoon kaksi kertaa päivässä. Roolin uudistamisen voi käydä tekemässä uuden pelipassikauden alkaessa joulukuun alusta lähtien. Pelipaikkaan liittyvät asiat hoituvat jäsenpalveluiden kautta ja tässä linkki tukiportaaliin: tuki.palloliitto.fi/fi/support/home. Pelipaikassa ylläpidetään taustahenkilöiden yhteystietoja ja sieltä ne päivittyvät Tasoon eli jos sähköpostisi tai puhelinnumerosi muuttuu, päivitä se Pelipaikassa, josta se siirtyy Tasoon automaattisesti.

Hyvää joulun odotusta ja parempaa vuotta 2021 ihan kaikille!

-Rölli, FC Espoo (seuraavan kerran töissä 5.1.2021)

Joulukuu 2/3 edellisessä oli:

1. Kausikortit naisten ja miesten edustuksen peleihin kaupan (kaikille)

2. Lisenssien osto alkaa maanantaina 7.12. (jojoille)

3. Joulun ajan lomat ja tauot -kertaus (kaikille)

4. Korona-ajan ulkovuorot (kaikille)

Joulukuu 2/3

Moi FC Espoo, tässä vielä joulukuuhun tämmöiset:

1. Kausikortit naisten ja miesten edustuksen peleihin kaupan (kaikille)

2. Lisenssien osto alkaa maanantaina 7.12. (jojoille)

3. Joulun ajan lomat ja tauot -kertaus (kaikille)

4. Korona-ajan ulkovuorot (kaikille)

1. FC Espoon kausikortit kaudelle 2021 ovat nyt myynnissä kotisivuillamme. Siinäpä paikallinen lahjaidea vaikkapa joulun aikaan. Tarkoituksena on ensi kesänä jatkaa ottelutapahtumien kehittämistä, ja saada vahvasti myös kasvattajaseurat mukaan runsaine junioreineen peleihin. Kaikille pelaajille tullaan viime kauden tapaan jakamaan yksi juniorikortti ja yksi aikuisten kausikortti ennen kauden alkua. Mutta kausikorttiostoksille pääsee täältä: https://www.fcespoo.fi/seura/kausikortit-2021/ Lopullinen kausikortti valmistuu keväällä 2021, mutta nyt ostettuna saa ennakkokortin jolla varsinaisen kortin saa lunastettua ennen

2. Lisenssien osto

Lisenssien ostoon aletaan keskitetysti ma 7.12. alkaen. Jojot merkitkää kaikki ne joille ei tässä kohtaa lisenssiä tule ostaa Myclubissa merkinnällä ”tauolla” Pohjola Vakuutus on tosiaan valikoitunut lopulliseksi vakuutuskumppaniksemme kaudelle 2021 -pitkälti erittäin laadukkaan hoitopolun myötä. Vakuutusten osto alkaa 10.12. jälkeen.

3. Joulun ajan lomat ja tauot

FC Espoon toimisto hiljenee käytännössä kokonaan joulunajaksi välille 19.12.-4.1.2021. Toiminnanjohtaja Taivassalo on joululomalla aikavälin 14.12.-4.1.2021. 14.12.-19.12. välillä FC Espoon asioissa ensisijaisesti yhteys valmennusjohtaja Pehkoseen. Tautitilanteen ja toiminnan volyymin tasoa seurataan joulukuun loppupuolella, tarvittaessa seuran puheenjohtaja voi myös välittää muutostietoja eteenpäin. Kaupungin ulkokentät ovat joukkueiden käytettävissä normaalein joulukuun ulkovuoroin ti 22.12. asti. Mikäli uusia ohjeistuksia ei tule, voivat joukkueet aloittaa normaalin joukkueharjoittelun ma 4.1.2021 alkaen alkuperäisillä talvivuoroilla. 23.12.-3.1.2021 välille suositamme seuran puolesta kaikille joukkueille vallitsevassa tilanteessa täyttä taukoa joukkueharjoituksista.

4. Korona-ajan ulkovuorot

Päivitetyt vuorot löytyvät parhaiten Excelistä täältä:

https://www.fcespoo.fi/seura/harjoitusvuorot/ Nämä vuorot käytössä joulukuun loppuun ja tilanteen niin vaatiessa myös ma 4.1.2021 alkaen.

Mukavaa lähestyvää viikonloppua!

-toiminnanjohtaja-

Joulukuu 1/3

1. Korona-päivitys

2. Lisenssien ja vakuutusten ostot

3. Joulun ajan lomat

4. Jalkapallokausi 2021 info (ensisijaisesti toimihenkilöille)

1. Korona-päivitys

FC Espoon joukkueet siirtyivät ma 30.11.2020 alkaen Espoon Kaupungin ohjeistusten mukaisesti kokonaan ulkoharjoitteluun vähintään joulukuun loppuun asti.

-Joukkueet harjoittelevat vain omissa ryhmissään ulkovuoroilla, ei yhdistettyjä harjoitusvuoroja.

-Joulukuun aikana ei pelata seuran sisäisiäkään harjoitusotteluita eri ryhmien välillä (poikkeuksena P2009, P2008, P2007 ja B-jun jotka harjoittelevat joka tapauksessa yhdessä)

-Kentille tullessa vältetään kontakteja toisten joukkueiden kanssa, vuorot ovat pääosin 1,5h mittaisia ja poistutaan vuoron päätyttyä ripeästi alueelta.

-Pukukoppeja ei käytetä käytännössä lainkaan, niiden aukiollessakin vain hyvin nopea varusteiden vaihto (Espoon kaupunki mahdollisesti voi sulkea kopit kokonaan)

-Aamuharjoitusryhmiä ei toteuteta maalivahteja lukuunottamatta, jotka voivat tarkkoja ohjeistuksia noudattaen harjoitella keskenään.

-Vain terveenä kaikkiin tapahtumiin, kasvomaskin käyttö myös ulkona harjoituksiin tultaessa yli 15-vuotiaille vahvalla seuran suosituksella.

-Turvavälien ja kontaktien välttäminen on ehdotonta aina kuin mahdollista harjoitusten yhteydessä

2. Lisenssien ja vakuutusten ostot

Lisenssien osto pelikaudelle 2021 on alkanut tänään 1.12. Jokaiselle FC Espoon pelaajalle ostetaan lisenssi seuran toimesta, ja lisenssimaksujen osuus veloitetaan joukkueelta joulukuun seuraveloituksissa. Sen sijaan vakuutus ostetaan vain niille pelaajille, jotka haluavat sen ostettavan seuran puolesta. 10.12. mennessä tehdyllä merkinnällä MyClubiin tarvittaessa estät seuran hankkimasta vakuutuksen. Seura laskuttaa vakuutuksen hinnan suoraan pelaajilta niin, että eräpäiväksi vakuutukseen tulee 15.1.2021. Seuran vakuutuskumppani on viimevuodet ollut Pohjola-vakuutus, jonka hoitopolku on ollut varsin toimiva https://www.fcespoo.fi/seura/vahingon-sattuessa

Hinnat Pohjola Vakuutuksen vakuutuksista ovat kaudelle 2021:

191,50€ B-juniorit ja vanhemmat
61,50€ D-C-juniorit (2008-2006)
46,50 € Dn-juniorit (2009-syntyneet)

3. Joulun ajan lomat ja tauot

4. Jalkapallokausi 2021 (info lähinnä joukkueiden toimihenkilöille)

Sarjailmoittautumiset päättyvät portaittain tammi-helmikuussa 2021

Aikuiset sekä nuorten (Tulevaisuus- ja KaveriMaailma) 31. tammikuuta, lasten (LeikkiMaailma) 28. helmikuuta. Ne sarjat, mihin sarjapaikka on ansaittu, ilmoitetaan meidän toimestamme Tasoon ja joukkueita pyydetään vahvistamaan ilmoittautumiset erillisten ohjeiden mukaan.

Toimihenkilöt

Kaikkien seura- ja joukkuetoimijoiden tulee tehdä rooli Pelipaikassa. Pelipaikassa ylläpidetään taustahenkilöiden yhteystietoja ja sieltä ne päivittyvät Tasoon. Roolin uudistamisen voi käydä tekemässä uuden pelipassikauden alkaessa joulukuun alusta lähtien, vain aktiivisten tiedot päivittyvät Pelipaikasta Tasoon, siksi uudistaminen on tärkeää. Tarkasta Tasosta (välilehti Seuratiedot), että sieltä löytyvät ajan tasalla olevat seuratoimijatietonne.

Alueelliseen sarjaan ilmoittautuminen

Tapahtuu osoitteessa www.palloliitto.fi/kirjaudu (Taso).

Valtakunnallisten kilpailuiden sekä Miesten Kolmosen, Nelosen ja Vitosen ja naisten Kolmosen sekä nuorten Eteläliigan ja Ykkösen joukkueet on jo ilmoitettu sarjaan ja joukkueita on pyydetty vain vahvistamaan sarjapaikat. Muihin sarjoihin saa ilmoittautua vapaasti.

Seuran yhteyshenkilö ilmoittaa joukkueet sarjoihin. Pohjalla ovat viime kauden joukkueet valmiina. Valitse siis listassa jo olemassa oleva ja ilmoita oikeaan sarjaan. Voit tarvittaessa vaihtaa siinä kohtaa joukkueenjohtajaa, edellyttäen, että hänellä on joukkueentoimihenkilön rooli tehtynä Pelipaikassa.

Kun joukkue on ilmoitettu sarjaan, tulee ko. sarjan nimi oikealle joukkueen nimen perään (etejp21/sarja).

Järjestelmä lähettää joukkueen yhteyshenkilöksi merkitylle sähköpostin, kun ilmoittautuminen on tehty ja pyytää joukkuetta vahvistamaan osallistumisen. Tämän tarkoitus on, että me näemme täällä, että joukkueen yhteyshenkilöllä on oikeat tiedot ja hän pääsee Tasoon päivittämään mm. joukkueen pelaajat.

Ilmoitetut joukkueet päivittyvät myös tulospalveluun: palloliitto.fi/ottelut-ja-sarjat/tulospalveluarkisto/etela/ilmoittautuneet

Uudet joukkueet ilmoitetaan tarpeen mukaan. Ole tällöin huolellinen joukkueen nimen kanssa. Joukkueen nimi -kenttään tulee tarvittaessa joukkueen lisänimi esim. valkoinen, jos samassa ikäluokassa on useampi joukkue, muussa tapauksessa kenttä jätetään tyhjäksi. Nimessä on jo valmiiksi seuran lyhenne, älä siis poista sitä, vaan laita ”/” –merkki väliin ja sen perään ilman välilyöntejä lisänimi (yhteensä max. 20 merkkiä). Nimeen ei laiteta syntymävuotta, paitsi jos pelataan vuotta vanhemmissa. Kenttään tulevaa nimeä käytetään otteluohjelmassa. Lisänimi ei ole pakollinen, vaan sillä erotetaan samassa ikäluokassa pelaavat seuran joukkueet. Älkää käyttäkö muiden seurojen nimiä (esim. Barca ja ManU), vaan olkaa ylpeitä omasta seurastanne ja käyttäkää lisänimenä esim. numeroita, värejä tai kaupunginosia.

Mikäli sama joukkue osallistuu useaan sarjaan, pitää jokaisesta tehdä oma joukkue.

Karusellit ja peli-illat

Lasten Karuselli-turnauksista tulee erillinen viesti loppukuusta.

Helsingissä pelattaviin joukkueiden peli-iltaryhmät ilmoitetaan myös 28.2. mennessä. Ei yksittäisiä joukkueita vaan harjoitusryhmä riittää, jotta saamme oikeat yhteystiedot joukkueisiin ja osaamme tiedottaa heitä jatkossa varsinaisten ilmoittautumisten suhteen.

Pelipassit

Muistathan, että kaikkien pelipassien voimassaolo päättyy 31.12.2020. Uusia passeja voi ostaa 1.12.2020 alkaen ja ne ovat voimassa myös loppuvuoden. Hinnat ja ohjeet: palloliitto.fi/palvelut/digitaaliset-jasenpalvelut/pelipaikka-pelipassit-ja-vakuutukset

Vapaa siirtoaika

Sopimuksettomien amatööripelaajien vapaa siirtoaika alkoi 16.11. ja päättyy 27.2.2021. Tämän päivän jälkeen vanhan seuran ei tarvitse suostua pelaajasiirtoon ennen kuin 16.11.2021, paitsi jos pelaaja on syntynyt ennen 1.1.1987 tai 31.12.2009 jälkeen. Tarkemmin Kilpailumääräyksissä §12–13 (palloliitto.fi/palvelut/jalkapallon-saannot-maaraykset-ja-ohjeet/jalkapallon-kilpailumaaraykset-fotbollens)

Miesten Kutonen ja Seiska

Miesten Kutosen ja Seiskan joukkueet voivat ilmoittautua joko Kutoseen ja Seiskaan. Seiskassa pelataan vain sarjan mestaruudesta paikallissarjana pääkaupunkiseudulla.

Naisten sarjat

Naisten joukkueet voivat ilmoittautua joko Neloseen tai Vitoseen. Mikäli lohkoja tulee useampi samalle sarjatasolle, niin saman seuran joukkueet asetetaan automaattisesti eri lohkoihin. Kahdessa joukkueessa ei voi pelata samalla sarjatasolla, mutta jos toinen joukkue pelaa Vitosessa ja toinen Nelosessa, voi silloin pelata karenssin puitteissa molemmissa joukkueissa. Nuori pelaaja, syntynyt 2001 tai nuorempi, voi pelata molemmissa ilman karensseja, mutta ei kuitenkaan kuin yhdessä joukkueessa samalla sarjatasolla. Vitosessa pelataan vain sarjan mestaruudesta.

Nuorten pelaaminen alemmissa sarjoissa

Muutos tulevalle kaudelle alueellisissa sarjoissa ei KM 14§2 mukaiset takarajapäivämäärät (31.5. ja 2.9) ole voimassa kuin Ykkösissä. Edellisvuonna ei tätä rajoitusta ollut Ykkösissäkään.

Erotuomarit ja pelinohjaajat

Viime vuosina olemme saaneet mukavasti uusia aikuiserotuomareita ja heistä monesta pääasiassa positiivista palautetta. Iso kiitos tästä rekrytoinnista kaikille teille!

Erotuomareita tarvitaan kuitenkin aina lisää. Sillä taataan jatkuvuus ja tason nousu. Järjestämme helmi-maaliskuussa erotuomareiden peruskursseja. Kurssien ajankohdat ja ilmoittautumisohjeet päivitetään vuodenvaihteen jälkeen Eteläisen alueen erotuomarikoulutussivuille.

Nuorten joukkueiden (14–15) pelinohjaajakoulutusta tullaan järjestämään keväällä.

Yhteisjoukkueet

Yhteisjoukkuesopimukset ovat voimassa vain kalenterivuoden. Joka vuosi pitää tehdä uudet maksulliset sopimukset, lisäksi jokaisesta joukkueesta pitää tehdä oma sopimus, ei voi olla YJ1 ja YJ2 samassa sopimuksessa. Hinta on 100 €/sopimus kaudella 2021. Lisätietoja: palloliitto.fi/palvelut/jalkapallon-saannot-maaraykset-ja-ohjeet/yhteisjoukkuemaaraykset-bestammelser-gemensamt-lag

Turnaukset

Turnauksiin pitää aina anoa Palloliiton lupa Tapahtumakalenterin kautta. Huomioi myös turnausrajoitteet anomusta tehdessä. Lisätietoja: palloliitto.fi/palvelut/jalkapallon-kilpailutoiminta-turnaukset/turnausluvat

PS. Jäsenkyselyn 2020 tuloksia on valmistunut ensimmäinen erä julkaistavaksi: https://www.fcespoo.fi/seura/jasenkysely-2020/

Mainiota joulukuista viikkoa kaikille!